Prémium minőségű kézzel készített hidegen sajtolt olajok

Keresés

Mit együnk, ha ránk tör az édesség utáni vágy?

Zentai Andrea, dietetikus

Sokan azt gondolhatják, hogy dietetikusként könnyű tartani a javasolt étrendet, vagy a testsúlyunkat, hiszen pontosan ismerjük az elméleti alapokat (az élettani hátteret, az alapanyag válogatás szabályait, az elkészítési módokat, azt, hogy mikor, mit és hogyan javasolt enni). Ez természetesen így van, de mi is szeretjük a jó falatokat. Persze nagy különbség van abban, hogy kinek mi a jó falat.

Személy szerint én el tudnék élni kásákon, salátákon, tejtermékeken és halon, de be kell vallanom, hogy nagyon édesszájú vagyok. Az tart vissza csupán, hogy hízékony alkat vagyok, és ezért sokat sportolok. A hozzám forduló páciensek miatt, majd gyermekem születését követően ezért elkezdtem tudatosan foglalkozni, ismerkedni azokkal az édességekkel, amiket be lehet illeszteni az egészséges életmód kereteibe.

 

Egészséges nassolás

 

A szakmai ajánlások azt javasolják, hogy hetente maximum egyszer-kétszer fogyasszunk édességet. Érdemes azonban a hozzáállásunkon is változtatni. Ha valaki odafigyel az étkezéseire, kerüli a fehér cukrot és lisztet, az ízesítéshez zöld vagy szárított fűszereket használ, akkor jelentősen megváltozik az ízlelése, és a gyümölcsöket is édesnek fogja érezni. Tehát egy vasárnapi ebéd után akár egy friss gyümölcssaláta is lehet a desszert.

Ha megnézzük, hogy klasszikusan mit értünk édesség alatt (csokoládé, cukor, cukrászsütemény, pralinék, stb.), akkor belátható, hogy ezeket az ételeket korábban csak ünnepnapokra kapta meg egy gyermek, és féltve őrizte például az ablakra kitett Mikulás figurákat is. Manapság viszont nem ritka, hogy a napi rutin része a bevásárló kocsiba tenni ezeket az édességeket. Sokan fel sem mérik, mekkora egészségügyi kockázata van annak, ha édességekkel szeretnék lekenyerezni a gyermekeiket, vagy rávenni őket arra, hogy megcsinálják, amit kérnek tőlük, illetve hogy egy picit békén hagyják őket. Vannak, akik a szeretetüket fejezik ki az édességeken keresztül, mások a gyerekekkel töltött idő hiányát szeretnék ezekkel kompenzálni.

Ha mi magunk a mindennapi stressz kezelése, vagy a helytelen életmód miatt esténkét az édességek után nyúlunk, akkor ezzel is egy életre szóló rossz mintát rögzítünk gyermekeinkben.

Az egészséges édességek olyanok, amelyekben hasznos tápanyagok vannak (például rostok, kalcium, omega-3 telítetlen zsírsav, vitaminok, ásványi anyagok, stb.). Számtalan ilyen létezik, elkészítésükhöz csak a képzeletünk szabhat határt.

Javasolt alapanyagok, amiknek egy része önmagában is fogyasztható, mint édesség:

  • gyümölcsök: önmagukban, öntetnek, süteményként, zseléként, fagylaltnak, pudinghoz
  • zöldségek: lekvárként (hagyma-, tök-, rebarbaralekvár), süteménybe (csokis céklatorta, répás kókuszgolyó)
  • teljes kiőrlésű lisztek, és pelyhek: pudingnak, palacsintának, süteménynek, kalácsnak
  • tejtermékek: joghurt, túrótorta, sajtgolyó
  • olajos magvak: önmagukban, krémnek (diókrém), vagy megőrölve süteménylisztként (például mákos sütemény)

A legtöbb hagyományos recept átalakítható egészségesebbre, azonban érdemes őket más néven nevezni, hiszen így küllemre és ízre is mások, újszerűek.

Az egészséges édességek olyanok, amelyekben hasznos tápanyagok vannak

Egészséges reggeli

Tippek az egészséges és gyors reggeli elkészítéséhez

CIKKHEZ KAPCSOLÓDÓ RECEPTEK


Hidegen sajtolt olajokkal egészséges, finom és gyors receptek


Miért a Pödör?

Készítés és minőség

Mi teszi a Pödör termékeket különlegessé?

Tovább
Egészség

Tippek és tanácsok szakértőinktől

Tovább
Szépség

Szépségtippek Pödör termékekkel

Tovább

Pödör Klub előnyök

Pödör Click & Collect rendelés

Rendeljen a webshopból megbízható átvétellel az Ön által választott Pödör Click & Collect Forgalmazó Partnerhez!

Tovább
Ingyenes termékminta

Már az első webshopos vásárlás alkalmával.

Tovább
Legyen Pödör Click & Collect
forgalmazó partnerünk!

Győződjön meg erről az egyedülálló, garantált bevételi forrásról, ami a hét minden napján 24 órában működik.

Tovább

Tisztelt Látogató!

Bizonyára Ön is értesült róla, hogy az Európai Tanács 2016/679 számú általános adatvédelmi rendelete (GDPR) 2018. május 25.-én lép hatályba. Az általános adatvédelmi rendelet (GDPR) célja, hogy a természetes személyek számára nagyobb fokú rendelkezést biztosítson személyes adataik felett.
A Pödör Kft. eddig is - a hatályos jogszabályoknak megfelelve - a legnagyobb gondossággal kezelte és őrizte az Ön személyes adatait, amelyek kezeléséhez hozzájárult.
A változásokat követve frissítettük és közzétettük adatvédelmi szabályzatunkat:
https://www.podor.hu/adatkezelesi-tajekoztato
Amennyiben az adataival kapcsolatban bármilyen kérdése merülne fel, kérjük írjon nekünk a shop@podor.hu címre.